torsdag 25 oktober 2007

Från känsla till Vetenskap!

Idag gjorde jag mitt första fysiologiska test på Sundsvalls Test och Träningsklinik, då jag är ljusår från den form som jag kände i somras så tar jag bara dessa värden som en referens för att se att jag går åt rätt håll! Intressant att få reda på mjölksyratröskel, laktat vid olika Watt etc. Måste säga att vid någon minut på 435 W så kände jag hyfsat stum i benen. Får jag träna på som vanligt hoppas jag på ganska rejäla förbättringar!

Sedan kan jag bara konstatera att jag har startförbud på skidtävlingar, gränsen är 170 i HB för att få starta, med lite rödvin och höghöjdsträning så ligger mitt HB nu på högst uppmätta 178!!!! Vi gjorde 4 mätningar för att vara säker, ja inget låg under 170..
Pulsen ser också ut att vara på rätt väg, låg runt 30 slag/min innan läggdags igår, nu är det snart dags att skippa den här allmän träningen o fokusera på 4x4 och benböj!

2 kommentarer:

Tom sa...

Du får dra ner på blodpuddingen, Micke! Lagom till våren fixar du 435 watt på ett ben!

Nordström sa...

Jag kan erkänna att jag hade 51% i hematokritvärde i mars. Vissa har det... andra inte...