torsdag 1 januari 2009

Idioter

Idioterna på södra har varit framme igen, igår råkade en av de få som tränar i detta distrikt cykla mitt i skidspåret, det blev inte ens ett märke... tro på fan att skoterföraren som vi betalar med våra kommunala pengar har mage att gnälla!

Men att säga till folk som går med hundar, ungar och annat skit i spåren gör han inte! Att bygga en backe som tar 4 min att åka klarar han inte heller, att ta med sig spaden o skotta där det fattas snö får man göra själv!


Men att sitta med fetarslet i pistmaskinen där det knappt är snö och fräsa upp grus är han jävligt bra på!! (folk som inte själv åker skidor skulle förbjudas att göra skidspår)


I onsdags var det tävling i Härnösand, draghund! Gibbon var inte bra, inte ens i närheten.. hoppas det var för att han var dålig i magen dan före som han presterade som en kattunge, vi kom 2:a, 44 sek bakom Fredrik o Larry..


Men många andra i andra klasser som också var mycket snabbare! Jag gjorde nog ett av mina bättre skidlopp, men vad hjälper det då det kom tjejer o stakade ifrån mig uppför, ja jag låg nära maxpuls!


Lite mer draghjälp vill jag nog ha på tävlingen i morrn, annars vet jag inte om det är någon mening att tävla i Lycksele nästa helg!


Igår körde jag mitt fösta pass 2009, körde med Henrik, Skate på Södra... Sitter o velar fram och tebax om jag ska cykla lite sommaren 2009.. Man blir lite sugen när man kollar på bilder...





3 kommentarer:

Anonym sa...

veteran-sm går i Järvsö så resan blir inte så lång, det är inget att fundera på, klubben och du skall ta ett guld på linje samt partempo

Anonym sa...

cykla i skidspåret...IDIOT!!

Anonym sa...

Bra sagt om skötseln av södra