torsdag 24 juli 2008

5xNorskt

Jag säger bara... nu kan Helgerud och Hoff gå upp och sätta sig på läktaren..
Jag har alltid funderat hur en rörförstärkare skulle låta, ja vad ska jag säga, den låter ganska dåligt på tex cradle of filth. http://www.cradleoffilth.com/ och liknande musik..
Men då har jag ju kvar Thulen att köra på..

Men fy fan när man lyssnar på lugnare musik med mycket röster, ja givetvis kör jag Norskt: Espen Lind, Kurt Nilsen, Askil Holm, Alejandro Fuentes, Kari Bremnes...


(fan vad bra Kari är!!)
Ja man får ganska lätt 5-6 timmar att rulla med musik..

















(Det är ganska trevligt när man ser rören glöda, ett glas rött o rör)

Okej det är inte bara Norskt som låter bra...

Wille Nelson, Johnny Cash, Waylon Jennings, Kris Kristofferson, John Campbell, Nils Lofgren, Allan Tylor, Chris Jones, Rober plant, Neil Young funkade också helt ok på rör!

Ni som tycker cykling och sådant är dyrt intresse, börja inte med HiFi.. Fan

Här rullar slantar,

Ja just nu suktar jag lite efter ett par nya högtalare Sonus Faber Cremona ska vara hyggliga, priset ligger på runt 80 000:- sedan en förstärkare för att ha lite kontroll, Krell 400xi får fin kritik, Pris runt 40 000:-... Sedan ska funkar det inte med en lampsladd att knyta ihop grejorna.. En hygglig högtalarkabel ligger på 10 000 :- . Nu har jag redan en hygglig CD trots att priset med uppgradering var.. ja jag tror under 20 000:- .

Jo rörförstärkaren jag kör på nu kostar runt 20 000:- ny , men den är ju bara till viss sorts musik! En billig budgetpryl.

Ja jag får se hur det blir med ovanstående prylar,, ska ta med mig Andersson till huvudstaden nästa vecka och nörda runt lite i HiFi butiker!

Visst känns cykling ganska billigt?

Så jag varnar er alla, gå inte till en riktig butik utan håll er på SIBA, OnOff och sådant skit
Jag tar till baka det där, har man lite musik intresse är det värt varenda krona..

Inga kommentarer: