Jag kommer köra med Vortex 45, 1235g, viktökningen kommer jag spara med att kunna träna mer! slipper att klistra o jävlas med tubhjul i ojämn kvalitet... , så jag räknar med att vara c:a 1 kg lättare(pga. mer tid till träning) vips har jag sparat 840 gram... (1000g kropsvikt - 160g tyngre hjul)
Inte illa??? Jag spar mycket mer också, min stubin kan vara lite kort och tubhjul kan klippas och kastas....
Kan ju inte jämföra Zipp 404 som är 58 mm profil med 360 hjulen som har 73 mm. Jämför lika profil, alltså Zipp 303 som har 44 mm prodil med 360 45 profil.
Zipp 303 kanttråd: 1623 g Zipp 303 tub: 1171 g
360 kanttråd: 1075 g 360 tub: 1235 g
Alltså: Kör man Zipp tub och 360 kanttråd förlorar du enbart 64 g.
Zipp kanttråd är rena skiten som du ser på vikten :)
Jo visst dumt av mig ska ju jämföra lika, men som sagt frågan om dom håller?, på kanttråd måste ju fälgkanten hålla emot däcktrycket + sidokrafter. På tub har man ingen tunn fälgkant som blir svag del i fälgen. Zippkanttrådarna är väl förstärkta med aluminium därför dom är så tunga?!
jobbar själv med produktutveckling... därför är jag lite skeptisk.. vet ju hur heta marknadsfolk kan vara att få ut nya prylar på marknaden. Återstår att se hur bra dom är, var ju onekligen lockande med lätta kolfiberkanttråd
14 kommentarer:
svart?
Samma hjul kommer att sitta på min Stevens också
Samma hjul på min Stevens också :)
Varför är dom hjulen bättre än zipp404?, dom var ju astunga i jämförelse
Zipp hjulen är ju astunga ja. Sedan är det ju tub...Det är såå 2009
dom hjulen kommer sitta på min stevens med :)
zipp404 kanttråd 1615g, 3sixty vortex 73 kanttråd 1545g,
Zipp 404 tub 1250g
3sixty vortex 73 tub 1385g
3sixty kanttråd är 300g tyngre än 404tub om du ska nu ska ha kanttrådd, skulle inte jag köpa iaf.
Jag kommer köra med Vortex 45, 1235g, viktökningen kommer jag spara med att kunna träna mer! slipper att klistra o jävlas med tubhjul i ojämn kvalitet... , så jag räknar med att vara c:a 1 kg lättare(pga. mer tid till träning) vips har jag sparat 840 gram... (1000g kropsvikt - 160g tyngre hjul)
Inte illa??? Jag spar mycket mer också, min stubin kan vara lite kort och tubhjul kan klippas och kastas....
ok, hur är hållbarheten på kolfiberkanttrådarna?, vet att reynolds haft problem med spruckna fälgar och dom har ju ren kolfiberkanttråd
Kan ju inte jämföra Zipp 404 som är 58 mm profil med 360 hjulen som har 73 mm. Jämför lika profil, alltså Zipp 303 som har 44 mm prodil med 360 45 profil.
Zipp 303 kanttråd: 1623 g
Zipp 303 tub: 1171 g
360 kanttråd: 1075 g
360 tub: 1235 g
Alltså: Kör man Zipp tub och 360 kanttråd förlorar du enbart 64 g.
Zipp kanttråd är rena skiten som du ser på vikten :)
Ska vara
360 kanttråd: 1235 g
360 tub: 1075 g
Jo visst dumt av mig ska ju jämföra lika, men som sagt frågan om dom håller?, på kanttråd måste ju fälgkanten hålla emot däcktrycket + sidokrafter. På tub har man ingen tunn fälgkant som blir svag del i fälgen. Zippkanttrådarna är väl förstärkta med aluminium därför dom är så tunga?!
Jag hoppas verkligen dom har räknat / testat detta innan dom släpper hjulen... Men det återstår att se. Annars reklamerar vi en hel hög
jobbar själv med produktutveckling... därför är jag lite skeptisk.. vet ju hur heta marknadsfolk kan vara att få ut nya prylar på marknaden.
Återstår att se hur bra dom är, var ju onekligen lockande med lätta kolfiberkanttråd
Skicka en kommentar